Branża B2B potrzebuje marketingu
Autor: Agencja 2moro, publikacja: 2019-09-26
Wielu osobom wydaje się, że B2B nie potrzebuje wsparcia promocyjnego lub nowe kanały marketingowe nie nadają się dla tej branży. Nic bardziej mylnego! Przekonaj się, co możesz zrobić dla swojej marki B2B.
Nieważne, czy Twoja firma sprzedaje, czy świadczy usługi, powinna zaopatrzyć się w przynajmniej kilka ważnych elementów, które prędzej czy później okażą się niezbędne.
Karty HTML
Zupełne must have producenta oferującego swoje produkty innym sklepom internetowym do dalszej odsprzedaży. Kiedyś wystarczyło przesłać zdjęcie i opis produktu, jednak dziś to za mało. Sklepy posiadają swoje wymagania dotyczące zamieszczania opisów i informacji o produktach. Obowiązkiem producenta jest dostarczenie odpowiednio zakodowanych plików HTML zgodnych ze specyfikacją, aby produkty mogły być w poprawny sposób zamieszczone na sklepie.
EDM-y
Dedykowane grafiki dla dystrybutorów i sklepów, które służą do wysyłania mailingów o nowości, otrzymanej nagrodzie lub z inną ważną informacją niezbędną do dalszej promocji produktu w punktach końcowych. Jeśli produkt otrzymał na rynku nagrodę, to, w jaki sposób sklepy mają o tym się dowiedzieć? Właśnie poprzez grafikę EDM, którą od razu mogą wykorzystać u siebie, promując produkt oraz informację o otrzymanej nagrodzie.
Akcje promocyjne/lojalnościowe
Bardzo często akcje dotyczące danej marki mają swoje źródło u producenta. Jednak zanim taka akcja pojawi się na znanych sklepach internetowych, ktoś musi zadbać o całą koordynację procesu, a wcześniej o sam pomysł i mechanizm działania programu. Nie zawsze producent posiada odpowiednią osobę do kontaktu ze sklepami oraz taką, która zadba o przebieg informacji i przygotuje niezbędne grafiki.
Wydawałoby się, że marketing jest przeznaczony tylko dla konsumentów, aby napędzać sprzedaż i wzbudzać ich zapotrzebowanie na dany produkt. Jednak są działania, które powinny się wydarzyć dużo wcześniej, zanim dotrą do klienta. A czy Twoja firma wdrożyła już któreś z powyższych działań?
Opracowała:
Barbara Trepka
Projekt Zero2